Bakgrund/uppdrag
Mer än en lokal skatt
Halle- och Hunneberg har länge haft en tydlig plats på kartan för boende i närheten av Vänersborg och Trollhättan. De unika platåbergen har varit populära utflyktsmål för skolklasser, familjer och naturälskare i generationer. Men tvillingbergen har potential att vara mer än en lokal skatt. Tillsammans med Halle och Hunneberg AB har vi på Dragster utvecklat platsen till en hållbar och exportmogen destination som lockar nya målgrupper, både nationellt och internationellt.
Lösning
Varumärke med fokus på upplevelsen: Let’s make some memories
Vårt arbete handlade om att förvandla platsen från en punkt på kartan till en destination. I nära samarbete med Halle och Hunneberg AB skapade vi en varumärkesplattform med fokus på upplevelsen och att skapa minnen tillsammans. Den nya identiteten lyfter fram bergen som både äventyrliga och tillgängliga. Webbplatsen blev en viktig pusselbit i strategin – en inspirerande och användarvänlig plattform där besökare enkelt kan utforska aktiviteter och planera nästa äventyr.




Resultat
Två berg som alltid funnits där redo att upptäckas på nytt
Lanseringen av det nya varumärket och webbplatsen har skapat stort engagemang. Både lokalt och utanför regionen. Vi har tillsammans öppnat dörrarna för fler att upptäcka denna unika plats och tagit ett viktigt steg mot att göra Halle- och Hunneberg till en av Sveriges mest hållbara och attraktiva destinationer.



Vill du veta mer om projektet
eller har du en liknande utmaning?
Kontaktperson
Emil Gustavsson
Byråledare Göteborg & Partner
+46 76-628 77 65
emil@dragster.se