Tukan Förlag
Tukan Förlag
Tukan Förlag
Tukan Förlag

Tukan Förlag

En udda fågel

Göteborgs största bokförlag Tukan ville upp några snäpp, både i uttryck och grafisk identitet. Men framförallt ville de starta upp en egen e-handel. Därför tog de kontakt med oss på Dragster. Vi kavlade upp ärmarna och satte igång byggandet av Tukans nya identitet och första egna webbshop.

 

In i djungeln

I e-handelns begynnelse var böcker några av de första produkterna som började säljas. Det var med andra ord en extremt väletablerad e-marknad som Tukan gav sig in i. Men varför göra och se ut som alla andra? Tukans signum är att göra saker på sitt sätt och det lyftes fram även i utformningen av webbshopen och den nya grafiska profilen. Om man säljer färgstarka och originella böcker ska förstås även ens uttryck vara färgstarkt och originellt.

 

En ny fjäderdräkt

Dragster levererade en ny webb-anpassad logotyp (med en tukan förstås), en ny grafisk profil där färgerna får ta för sig och en webbshop uppbyggt på ett pedagogiskt, lättillgängligt och underhållande sätt. Till både vår och Tukans glädje började beställningarna att regna in samma dygn som sajten lanserades. Och precis som alltid fortsätter Tukan att utmana förlagsbranschen och gå sin egen väg och vi på Dragster hänger med glädje med.

Tukan Förlag
Tukan Förlag
Tukan Förlag
Tukan Förlag

En udda fågel

Göteborgs största bokförlag Tukan ville upp några snäpp, både i uttryck och grafisk identitet. Men framförallt ville de starta upp en egen e-handel. Därför tog de kontakt med oss på Dragster. Vi kavlade upp ärmarna och satte igång byggandet av Tukans nya identitet och första egna webbshop.

 

In i djungeln

I e-handelns begynnelse var böcker några av de första produkterna som började säljas. Det var med andra ord en extremt väletablerad e-marknad som Tukan gav sig in i. Men varför göra och se ut som alla andra? Tukans signum är att göra saker på sitt sätt och det lyftes fram även i utformningen av webbshopen och den nya grafiska profilen. Om man säljer färgstarka och originella böcker ska förstås även ens uttryck vara färgstarkt och originellt.

 

En ny fjäderdräkt

Dragster levererade en ny webb-anpassad logotyp (med en tukan förstås), en ny grafisk profil där färgerna får ta för sig och en webbshop uppbyggt på ett pedagogiskt, lättillgängligt och underhållande sätt. Till både vår och Tukans glädje började beställningarna att regna in samma dygn som sajten lanserades. Och precis som alltid fortsätter Tukan att utmana förlagsbranschen och gå sin egen väg och vi på Dragster hänger med glädje med.

Kontakt

Karin Dahl Pedersen

Karin Dahl Pedersen

Kundansvarig

+46 703 85 21 50