Smarteyes
Smarteyes
Smarteyes
Smarteyes

Smarteyes

Designade glasögon för alla

När optikerkedjan Smarteyes genomförde en nyetablering 2013 tog de kontakt med Dragster för att bland annat få hjälp med CSR-arbetet, butikskommunikationen och den löpande produktionen. Där och då inleddes en spännande resa som på flera sätt förändrade hela den svenska optikerbranschen.

 

Oumbärligt och samtidigt snyggt

Glasögon är en viktigt del i en fungerande vardag. Skavande bågar eller fel styrka på glasen har stor påverkan på välbefinnandet. Samtidigt är glasögon ett uttryck för ens personlighet och ett fantastiskt enkelt sätt att förstärka eller förändra stilen. Glasögon är alltså mer än en nödvändighet, de är modeaccessoarer och förtjänar att presenteras och marknadsföras på samma sätt. Och inte minst ska alla kunna köpa snygga glasögon till ett vettigt pris.

 

Kollektioner, fashion statements och goodwill

Dragster adderade fashion till optiken. Bågarna presenteras nu i kollektioner och i butik kan kunderna enkelt hitta den stil som tilltalar dem mest. Street style och retro. Edge och professional touch. Alltid prisvärt. Koncept som B2B-initiativet Eye love work och CSR-satsningen med gratis glasögon till alla barn har gett Smarteyes en unik position inom branschen. För både kunder och medarbetare står Smarteyes ut från mängden och är ett attraktivt val. Det märks inte minst på att Smarteyes har dubblerat sin omsättning sen nyetableringen och att nya butiker öppnar konstant.

Smarteyes
Smarteyes
Smarteyes
Smarteyes

Designade glasögon för alla

När optikerkedjan Smarteyes genomförde en nyetablering 2013 tog de kontakt med Dragster för att bland annat få hjälp med CSR-arbetet, butikskommunikationen och den löpande produktionen. Där och då inleddes en spännande resa som på flera sätt förändrade hela den svenska optikerbranschen.

 

Oumbärligt och samtidigt snyggt

Glasögon är en viktigt del i en fungerande vardag. Skavande bågar eller fel styrka på glasen har stor påverkan på välbefinnandet. Samtidigt är glasögon ett uttryck för ens personlighet och ett fantastiskt enkelt sätt att förstärka eller förändra stilen. Glasögon är alltså mer än en nödvändighet, de är modeaccessoarer och förtjänar att presenteras och marknadsföras på samma sätt. Och inte minst ska alla kunna köpa snygga glasögon till ett vettigt pris.

 

Kollektioner, fashion statements och goodwill

Dragster adderade fashion till optiken. Bågarna presenteras nu i kollektioner och i butik kan kunderna enkelt hitta den stil som tilltalar dem mest. Street style och retro. Edge och professional touch. Alltid prisvärt. Koncept som B2B-initiativet Eye love work och CSR-satsningen med gratis glasögon till alla barn har gett Smarteyes en unik position inom branschen. För både kunder och medarbetare står Smarteyes ut från mängden och är ett attraktivt val. Det märks inte minst på att Smarteyes har dubblerat sin omsättning sen nyetableringen och att nya butiker öppnar konstant.

Läs mer

Kontakt

Aurora Borg

Aurora Borg

Creative Director

+46 708 20 23 11