Jeansbolaget

Din denim. Din stil.

Jeansbolaget startade 2016 när flera butiksägare bröt sig ur JC för att bilda en ny kedja. De ville ha kvar styrkan i att göra stora gemensamma inköp men utveckla den lokala prägeln och få större frihet i att driva sina egna butiker. Dragster var med från början för att skapa varumärkesidentitet, grafisk profil, göra webb och lägga grunden för marknadsföringen.

 

Vikten av en välkomnande atmosfär

En utmaning i arbetet var att hitta en gemensam grund som alla butiker kunde använda, samtidigt som de skulle kunna uttrycka sig individuellt. Att kärleken till denim var en väsentlig del i plattformen var given – det låg ju redan i namnet. Så med denim som grund skapade Dragster ett varmt och inbjudande uttryck som är snyggt och samtidigt personligt. Mode med ett leende. En kedja dit alla ska känna sig välkomna.

 

Det går bättre än någonsin

Det är otroligt roligt att jobba med ett företag som går så bra som Jeansbolaget. Till skillnad från andra kedjor som lider butiksdöd öppnar Jeansbolaget nya butiker över hela landet. Online-försäljning har valts bort till förmån för butiksupplevelse och det har visat sig vara rätt väg. På Dragster fortsätter vi göra kampanjer, sociala medier och butiksmaterial för att driva Jeansbolaget framåt och ser med spänning fram emot fortsättningen. Kommer de bli störst i landet?

Jeansbolaget
Jeansbolaget
Jeansbolaget
Jeansbolaget
Jeansbolaget

Din denim. Din stil.

Jeansbolaget startade 2016 när flera butiksägare bröt sig ur JC för att bilda en ny kedja. De ville ha kvar styrkan i att göra stora gemensamma inköp men utveckla den lokala prägeln och få större frihet i att driva sina egna butiker. Dragster var med från början för att skapa varumärkesidentitet, grafisk profil, göra webb och lägga grunden för marknadsföringen.

 

Vikten av en välkomnande atmosfär

En utmaning i arbetet var att hitta en gemensam grund som alla butiker kunde använda, samtidigt som de skulle kunna uttrycka sig individuellt. Att kärleken till denim var en väsentlig del i plattformen var given – det låg ju redan i namnet. Så med denim som grund skapade Dragster ett varmt och inbjudande uttryck som är snyggt och samtidigt personligt. Mode med ett leende. En kedja dit alla ska känna sig välkomna.

 

Det går bättre än någonsin

Det är otroligt roligt att jobba med ett företag som går så bra som Jeansbolaget. Till skillnad från andra kedjor som lider butiksdöd öppnar Jeansbolaget nya butiker över hela landet. Online-försäljning har valts bort till förmån för butiksupplevelse och det har visat sig vara rätt väg. På Dragster fortsätter vi göra kampanjer, sociala medier och butiksmaterial för att driva Jeansbolaget framåt och ser med spänning fram emot fortsättningen. Kommer de bli störst i landet?

Läs mer

Kontakt

Emil Gustavsson

Emil Gustavsson

Kundansvarig

+46 766 28 77 65