IFK Göteborg

Blåvitt står kvar

IFK Göteborg är ett av Sveriges mest anrika och framgångsrika fotbollslag genom tiderna. På meritlistan står otaliga SM-guld och förstås vinsterna i UEFA-cupen 1982 och 1987, en bedrift som ingen annan svensk fotbollsklubb lyckats med. Göteborgarna är mäkta stolta över Änglarnas lag och vi på Dragster har haft äran att jobba med Blåvitt sen 2017.

 

Stolpe ut. Ribba in. Kärlek.

Det är lätt att tycka om ett framgångsrikt lag och gå på toppmötes-match en högsommardag. Det är tuffare under formsvackor och när det blåser kuling en regnig måndag. Men det är det som är fotboll. Dragster har jobbat för att skapa en dynamisk relation mellan IFK och dess supporters och partners, oavsett tabellplacering. Kommunikation handlar om kärlek till laget i både nöd och lust. Och för att skapa känslor och tryck inför matcher används ofta humoristiska och hjärtliga grepp, självklart på motståndarlagets bekostnad.

 

Vinnande webb

Dragster har varit med under en tid då IFK håller på att ta sig tillbaka till toppen. En del i resan har varit att skapa Allsvenskans bästa webbplats. IFK:s hemsida är en viktig hub och samlingsplats med nyheter och redaktionellt innehåll, men också den främsta e-handelsplatsen för att köpa biljetter och årskort. Som ett kvitto på bra arbete vann IFK Göteborg och Dragster Svenska Publishingpriset 2019 för bästa sajt som marknadsför en förening. Nu tar vi sikte på nya framgångar, både på planen och i marknadsföringen.

IFK Göteborg
IFK Göteborg

Blåvitt står kvar

IFK Göteborg är ett av Sveriges mest anrika och framgångsrika fotbollslag genom tiderna. På meritlistan står otaliga SM-guld och förstås vinsterna i UEFA-cupen 1982 och 1987, en bedrift som ingen annan svensk fotbollsklubb lyckats med. Göteborgarna är mäkta stolta över Änglarnas lag och vi på Dragster har haft äran att jobba med Blåvitt sen 2017.

 

Stolpe ut. Ribba in. Kärlek.

Det är lätt att tycka om ett framgångsrikt lag och gå på toppmötes-match en högsommardag. Det är tuffare under formsvackor och när det blåser kuling en regnig måndag. Men det är det som är fotboll. Dragster har jobbat för att skapa en dynamisk relation mellan IFK och dess supporters och partners, oavsett tabellplacering. Kommunikation handlar om kärlek till laget i både nöd och lust. Och för att skapa känslor och tryck inför matcher används ofta humoristiska och hjärtliga grepp, självklart på motståndarlagets bekostnad.

 

Vinnande webb

Dragster har varit med under en tid då IFK håller på att ta sig tillbaka till toppen. En del i resan har varit att skapa Allsvenskans bästa webbplats. IFK:s hemsida är en viktig hub och samlingsplats med nyheter och redaktionellt innehåll, men också den främsta e-handelsplatsen för att köpa biljetter och årskort. Som ett kvitto på bra arbete vann IFK Göteborg och Dragster Svenska Publishingpriset 2019 för bästa sajt som marknadsför en förening. Nu tar vi sikte på nya framgångar, både på planen och i marknadsföringen.

Läs mer

Kontakt

Martin Johansson

Martin Johansson

VD/Creative Director

+46 708 20 23 18