Hanssons Fisk
Hanssons Fisk
Hanssons Fisk
Hanssons Fisk Hanssons Fisk
Hanssons Fisk

Hanssons Fisk

Havets under

Att ett företag som startades på 1880-talet fortfarande mår som fina fisken visar att det riktigt välskött. Och så är det med Hanssons Fisk. I över ett sekel har de förädlat och sålt färska fisk- och skaldjursprodukter längs Västkusten och till södra Sverige. Bland kunderna finns allt från restauranger, skolkök och delikatessbutiker till matgrossister och livsmedelskedjor.

 

Vad finns under ytan?

Det gäller att ta stort ansvar när man verkar i en bransch som har miljökänsliga eko-system som inkomstkälla. Hanssons Fisk ville visa upp sitt miljöarbete och sträva efter ett ökat varumärkesvärde och större konsumentförtroende. Den interna stoltheten och lojaliteten från kunder och leverantörer kom inte fram i det gamla uttrycket. För att skapa bättre säljeffekter och ett bättre digitalt bemötande vände de sig till Dragster.

 

Lättnavigerat, lättskött och lätt att tycka om

För att öka upplevelsen av ett modernt och vitalt företag har Dragster tagit ett helhetsgrepp kring kommunikationen och identiteten. Varumärket och kundlöftet har förenklats och blivit tydligare. En ny lättnavigerad och lättskött hemsida har tagit fram som riktar sig direkt till slutkonsumenten. Mindre viktig information har sållats bort till förmån för historien, ansvaret och miljökraven. Framförallt har en enhetlighet skapats ger Hanssons Fisk ett modernt och medvetet uttryck.

Hanssons Fisk
Hanssons Fisk
Hanssons Fisk
Hanssons Fisk Hanssons Fisk
Hanssons Fisk

Havets under

Att ett företag som startades på 1880-talet fortfarande mår som fina fisken visar att det riktigt välskött. Och så är det med Hanssons Fisk. I över ett sekel har de förädlat och sålt färska fisk- och skaldjursprodukter längs Västkusten och till södra Sverige. Bland kunderna finns allt från restauranger, skolkök och delikatessbutiker till matgrossister och livsmedelskedjor.

 

Vad finns under ytan?

Det gäller att ta stort ansvar när man verkar i en bransch som har miljökänsliga eko-system som inkomstkälla. Hanssons Fisk ville visa upp sitt miljöarbete och sträva efter ett ökat varumärkesvärde och större konsumentförtroende. Den interna stoltheten och lojaliteten från kunder och leverantörer kom inte fram i det gamla uttrycket. För att skapa bättre säljeffekter och ett bättre digitalt bemötande vände de sig till Dragster.

 

Lättnavigerat, lättskött och lätt att tycka om

För att öka upplevelsen av ett modernt och vitalt företag har Dragster tagit ett helhetsgrepp kring kommunikationen och identiteten. Varumärket och kundlöftet har förenklats och blivit tydligare. En ny lättnavigerad och lättskött hemsida har tagit fram som riktar sig direkt till slutkonsumenten. Mindre viktig information har sållats bort till förmån för historien, ansvaret och miljökraven. Framförallt har en enhetlighet skapats ger Hanssons Fisk ett modernt och medvetet uttryck.

Läs mer

Kontakt

Karin Dahl Pedersen

Karin Dahl Pedersen

Kundansvarig

+46 703 85 21 50