Carplus
Carplus
Carplus
Carplus

Carplus

Driving With Benefits

Carplus driver carplus.se, Sveriges idag största sajt för privatleasing. I kampanjen ”Driving with Benefits” som består av sju filmer, hyllar man fördelarna och hur livet förenklas och blir tryggare av att privatleasa istället för att äga bil.

– Vi vill möta våra kunder där de befinner sig. Under åren har vi märkt att många av dem kämpar med livspusslet och därför ofta är mer intresserade av hur bilen kan hjälpa dem i vardagen än av själva bilen i sig. Det har vi tagit fasta på i den här kampanjen, säger Jakob Werner, vVD på Carplus.

Dragster har tagit fram hela kampanjen från idé och koncept till färdig produktion och marknadsföring. Och vi var faktiskt med ända från början när bilkoncernen Hedin och Car To Go Sweden som pionjärer startade Carplus – Sveriges första sajt för privatleasing online. Vi vill charma människor med en poppig och färgglad känsla som samtidigt andas både den traditionella bilden av Sverige och en lite piggare mer samtida upplevelse. Handlingen är både rakt på sak och metaforisk, som t.ex. där en pappa och hans heldag med dottern får symbolisera Carplus avtalsgaranti.

I ”Driving with Benefits” vill vi ge en känsla av hur livet kan bli skönare med privatleasad bil. Det handlar väldigt lite om hårda värden som t.ex. prestanda och betydligt mer om hur Carplus kan förenkla tillvaron. Därför har vi haft som ambition att sälja bil utan bil. Istället är det människan och hennes liv som är i fokus – precis som på Carplus. Med andra ord, Äg ditt liv. Inte din bil.

Produktionsbolag: 11frames

Carplus
Carplus
Carplus
Carplus

Carplus

Driving With Benefits

Carplus driver carplus.se, Sveriges idag största sajt för privatleasing. I kampanjen ”Driving with Benefits” som består av sju filmer, hyllar man fördelarna och hur livet förenklas och blir tryggare av att privatleasa istället för att äga bil.

– Vi vill möta våra kunder där de befinner sig. Under åren har vi märkt att många av dem kämpar med livspusslet och därför ofta är mer intresserade av hur bilen kan hjälpa dem i vardagen än av själva bilen i sig. Det har vi tagit fasta på i den här kampanjen, säger Jakob Werner, vVD på Carplus.

Dragster har tagit fram hela kampanjen från idé och koncept till färdig produktion och marknadsföring. Och vi var faktiskt med ända från början när bilkoncernen Hedin och Car To Go Sweden som pionjärer startade Carplus – Sveriges första sajt för privatleasing online. Vi vill charma människor med en poppig och färgglad känsla som samtidigt andas både den traditionella bilden av Sverige och en lite piggare mer samtida upplevelse. Handlingen är både rakt på sak och metaforisk, som t.ex. där en pappa och hans heldag med dottern får symbolisera Carplus avtalsgaranti.

I ”Driving with Benefits” vill vi ge en känsla av hur livet kan bli skönare med privatleasad bil. Det handlar väldigt lite om hårda värden som t.ex. prestanda och betydligt mer om hur Carplus kan förenkla tillvaron. Därför har vi haft som ambition att sälja bil utan bil. Istället är det människan och hennes liv som är i fokus – precis som på Carplus. Med andra ord, Äg ditt liv. Inte din bil.

Produktionsbolag: 11frames

Kontakt

Emil Gustavsson

Emil Gustavsson

Kundansvarig

+46 766 28 77 65