Ny säsong. Ny tränare. Ny sajt. Det ser bra ut för IFK Göteborg och på Dragster är vi stolta över jobba med ett av stadens riktigt stora varumärken.

Joakim Fjällgård, marknadsansvarig hos IFK Göteborg, välkomnar den nya sajten.

– Vi kände att det var dags att förnya sig och erbjuda en ny, modern sajt för alla som är intresserade av Blåvitt. I ett marknadsperspektiv ger dessutom den nya hemsidan oss bättre möjligheter att sälja biljetter och souvenirer samt för exponering av våra partners.

Att utveckla en stor sajt som ifkgoteborg.se är en utmaning. Användarna har många olika anledningar till varför sajten besöks. Dessutom är innehållet dynamiskt och uppdateras löpande efter hur säsongen utvecklas. Därför har vi haft ett speciellt ord i åtanke under utvecklingen – enkelhet. Allt är gjort med enkelhet som ledstjärna. Söket, läsningen, navigationen. Rubbet. Vi har också satt mobilen i centrum då fler och fler kommer in på sajten från denna plattform.

Resultatet blev precis som vi ville. Även när det gäller att träffa rätt känsla. Nu hoppas vi att alla andra som gillar blåvitt också gillar sajten lika mycket som vi gör.

Så kolla in sajten på www.ifkgoteborg.se. Köp ett årskort när du ändå är i farten. Ses på Gamla Ullevi!